Pakker

Full shining av bil:
Avfetting, rens av felger, oppfriskning av dekk, teflonbehandling med inntil 12 mnd holdbarhet, full innvendig rens av seter og alt stoff i bilen, vask av plastikk og vinduer og gummimattefornying.
Liten bil kr 7500,- Stasjonsvogn kr 8200,- Stor bil (Suv mm) 9000,- Hiace o.l kr 9500

Nybilforsegling:  (Sikrer opptimal holdbarhet på din nye bil)

Her anbefaler vi Dropoff keramisk lakkbehandling på lakken, Glassguard behandling av ruter samt enten skinnimpregnering eller stoffimpregnering av bilen innvendig - Prisen ligger fra 9000 kr og oppover for en slik behandling

The Royal Shine: - Norges dyreste og mest komplementerende behandling 

Har du en premiumklasse bil litt utenom det vanlige? Da er dette behandlingen for deg

 

Vi lanserer The Royal Shine

Dette er en komplett behandling for de mest spesielle bilene i landet

 

Denne behandlingen foregår over 3 dager og gir bilen din en kongelig opplevelse langt utenom det vanlige

 

Utvendig behandling:

 

Vi starter behandlinen med å løfte opp bilen i løftebukk - felgene skrus av bilen slik at vi får vasket frem og bakside av disse samt bremser og kalipere - disse blir påført spesiallsåpe og håndskrubbet.

Hele bilens understell blir grundig håndvasket og spylt av med høytrykkspyler og varmtvann.

Mens bilen tørker påfører vi en spesialwax på begge sider av felgene.

Bilen blir så skummet og høytrykkspylet før vi deretter går over til håndvask - dette inkluderer sevfølgelig motoren som blir gått over med en fløyelsmyk pensel slik at hver krok blir vasket skinnende ren - alle slanger,gummidetaljer, høyglanspartier osv blir deretter håndpolert og påført egnet wax \ forsegling \ shining

Når bilen er vasket skinnende ren begynner vi med Clay behandling - dette er en spesialleire utviklet for å fjerne urenheter, salt og asfaltflekker fra lakken - dette gjøres for hånd i 3 omganger over alle flater av bilen - til og med bilens ruter.

Vi benytter selvfølgelig en ny claybar av markedets beste kvalitet for hver behandling

Bilen blåses og tørkes tørr med microfiberkluter - nå er bilen klar for lakkbehandling.

 

Vi starter lakkbehandlingen med å inspisere lakken og merker ut områder som trenger spesiell oppmerksomhet - deretter måler vi på utvalgte områder rundt bilen med en lakkdybdemåler for å se hvor mye lakk vi har å jobbe med.

De mest utsatte områdene på bilen blir våtslipt med 1000 papir - så lant ned som lakkdybden på bilen tillatter det - deretter blir hele bilen slipt ned med 2000 papir, deretter 3000 papir - dette medfører at hele bilen blir mattet fullstendig ned. Deretter vaskes og tørkes bilen på nytt

Dette gjør vi for å kunne fjerne riper som ikke er mulig med tradisjonell lakkrens - samt gi den en dybde i lakken som er ulikt alt annet av tradisjonell poleing. 

 

Nå er det tid for rubbing \ lakkrens.

Her starter vi med å rubbe hele bilen med harde padder samt en veldig grovkornet lakkrensemiddel - hvert panel over hele bilen blir nøysommelig rubbet opp igjen. Alle plast og gummidetaljer over hele bilen blir tapet for å forhindre hvite gummilister. Etter dette blir bilen igjen håndvasket og tørket.

Under hele behandlingen blir spesielle solskinnslamper benyttet for å kunne se eventuelle skjoller og defekter i lakken

Medium lakkrens - medium pad. Den grove lakkrensen lager mye hologrammer over bilen samt endel småriper som må kjøres bort igjen med en mildere lakkrens - akkurat samme fremgangsmåte som over, panel for panel - deretter vaskes og tørkes bilen på nytt.

Fin lakkrens - myk pad. Denne rubbingen bruker vi for å fjerne ørsmå riper som medium lakkrensen ikke fjerner - fjerner også hologrammene fra medium lakkrensen - bilen vaskes og tørkes på nytt,

Ekstremt fin lakkrens - spesialpad. Dette er siste steget i lakkrensen - denne rubbingen fjerner absolutt alt av hologrammer og henter opp en dybde og blankheten av lakken som kan ta pusten fra de fleste.

 

Lakkrensen er nå ferdig og vi kan begynne å legge på lakkbehandlingen.

Her legger vi på Dropoff - en av markedets desidert beste lakkbehandlinger. Denne tetter lakken og konserverer den 5 år.

 

Bilens dekksider og gummilister blir behandlet med hensiktsmessig shining på de forskjellige områdene.

 

Bilen blir nå motstandsdyktig mot ytre forurensing og fremstår med en glans som er helt vanvittig blank.

 

Alle bilens ruter inkudert soltak blir behandlet med vår Glassguard behandling - alt vann preller av ved kjøring over 70 km\t - vaskingen av rutene blir lett som en lek.

 

Innvendig behandling:

Alle setene skrus ut. Alle luftedyser blir håndvasket med spesialpensel og Tornado Magic - dette er en spesiell blåsepistol som kombinerer renseveske sammen med trykkluft for å gjøre utilgjengelige områder helt rene - dette betyr at vi får vasket imellom alle gummilister - vinduslister, sprekker og generelle kriker og kroker.

Hele bilen blir grundig støvsugd før vi deretter sprøyter inn bilens tekstiler med renseveske - dette ligger på i en time før vi sprøyter en runde til - deretter blir alle tekstiler håndskrubbet med spesialbørste for deretter å bli renset opp med våtrensemaskin i flere omganger - dette gjentas til vannet vi suger opp er fullstendig rent.

Bilens skinnseter blir omhyggelig vasket og skrubbet ved hjelp av markedets beste skinnprodukter - Leatherlab for deretter å bli behandlet med en spesialkrem vi påførerer 3 ganger med 2 timers mellomrom.

Etter våtrensen kjører vi desinfisering, luktfjerning og luktfornying i bilen - dette rengjør og desinfiserer bilens ac anlegg inne i cockpiten - bilens øvrige ac \ klimaanlegg kjører vi en full ac service på - dette medfører at kjølegassen og smøreoljen på anlegget blir tappet av, destillert og ført tilbake igjen på anlegget i den mengden som produsenten har opplyst sammen med ny smøreolje for systemet.

Bilen blir så tørket over natten med 2 coupe varmere

 

Den 3 og siste dagen vi har bilen inne hos oss blir behandlingen fullført.

Ettersom mye fuktighet har blitt tørket i bilen innvendlg vasker vi opp igen hele bilen, påfører egnet shiningmiddel på matter, innstegslisterr og nedsiden av stolene - før vi deretter monterer inn igjen setene.

Vinduene blir vaskt helt rene med spesiallmidler samt nye microfiberkluter for å sikre en 100 % skjollefri sikt ut fra bilen - dette gjelder også alle høyglanpolerte flater inne i hele bilen.

Bilen er nå klar for utlevering til kunde

Denne behandlingen er det absolutt ypperste man kan gjøre på bilen og vi garanter at du vil bli 100 % fornøyd

 

Priser:

Liten bil: Audi R8, Audi S1 - S3, Porsche Boxter, Cayman mm - 22000 kr inkl mva

Personbil: Audi A4 - A8 - Q5 osv, Bmw X3 - M3 - M6 - Porsche 911, Ferrari 458, Aston Martin Vanquish, Mercedes SL mm - 24000 kr inkl mva

SUV: Audi Q7, Bmw X5 - X6, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Mercedes ML og GL mm - 27000 kr inkl mva

 

Timebestilling gjøres på post@poleringskongen.no eller tlf 970 74 233

 



Vi kan også tilby andre pakkepriser etter egne ønsker og behov.